Laila Lööw, ordförande Rumskulla Hembygdsförening, summerar årets rundtur för veteranmopeder och MC i Rumskulla
Idag den 30:e maj var det folkfest i Rumskulla Hembygdsgård när motorentusiaster från närområdet och bland annat Mariannelund, Eksjö, Åtvidaberg, Frödinge, Vimmerby och Västervik samlades för den årliga rundturen för veteranmopeder och motorcyklar.
118 mopedister kom till start och körde rundan på dryga fyra mil, svarade på tipsfrågor, fikade vid Ydrehammar, gick i mål i hembygdsgården och kunde där avnjuta en grillad hamburgare med tillbehör och dryck samt kaffe och god kaka.
Dagen avslutades med utdelning av priser för de som lyckats bäst med tipsfrågorna och lottdragning innan det var dags att fara hemåt. Stort tack till alla som deltog.
Det varmaste tack till alla er som har planerat, fixat och ordnat hela evenemanget!
















Fotograf och filmare: Elina Lööw
